Jeugdorkest

Sinds 2013 heeft fanfare St. Aldegondis, na lange tijd weer een jeugdorkest. Onder leiding van dirigent Dominique Rohenkohl maken muzikanten in opleiding hier kennis met het spelen van muziek in een groep. Het is een gevarieerde groep van muzikanten die slechts één jaar muziekles hebben tot muzikanten die al jaren bij het “grote” orkest van de fanfare spelen. Door elkaar te helpen worden de jongste leden gemotiveerd en gestimuleerd om muziek te maken in een groep. Deze jongste leden leren daar enorm veel van en de ervaren leden ook, al geven ze het natuurlijk niet openlijk toe.

Ervaring leert dat de periode tussen de eerste muziekles en het moment waarop een leerling bij het fanfare-orkest gaat spelen nogal groot is en regelmatig een reden dat de leerling stopt met muziekles. Om ook in deze periode op een leuke manier samen muziek te maken, is enkele jaren geleden besloten om het jeugdorkest weer op te starten. Enkele keren per jaar laat het jeugdorkest dit plezier aan anderen horen met een optreden, zoals bij een jaarlijks jeugdorkesttreffen, Don’t Stop the Music in Maasbree en het zomerconcert van de fanfare. Ook is er ieder jaar een aantal activiteiten zoals bijvoorbeeld een avondje bowlen en een barbecue. Momenteel wordt er met ruim 30 leden iedere vrijdag muziek gemaakt bij de repetitie van het jeugdorkest die plaatsvindt van 18:45 tot 19:45, voorafgaand aan de repetitie van het “grote” orkest.

Nieuwsgierig geworden? Iedereen is welkom om de repetities te bezoeken! Voor vragen kan er gemaild worden naar: jeugdfanfare@fanfaremaasbree.nl